המקומות העיקריים לבקר בסרי לנקה

לאחר שהצגנו בפניכם בקצרה את “ארץ האושר” באופוס הראשון שלנו, הפארקים הטבעיים בשני, הגיע הזמן לדון איתכם בעיקרי סרי לנקה:
גובל באוקיינוס ההודי, סרי לנקה הוא אי חריף וצבעוני אך גם יעד מועדף באסיה. תתכוננו להיות מופתעים מהמדינה המשתנה הזו.
שילוב מושלם של חופים, מרחבים טבעיים אקזוטיים ופראיים אך גם מקומות תרבותיים בולטים, “פנינת האוקיינוס ההודי” יש הרבה מה להציע למבקרים שלה שרוצים לחיות הרפתקה מרגשת בלב מדינה נשגבת!
כמה תמונות אנימציה כדי להתחיל את המסע הזה.

גאלה

עם עבר קולוניאלי פורטוגזי, הולנדי ואנגלי חשוב, עיר מקסימה זו בסרי לנקה היא נקודה חמה תרבותית המסומנת על ידי היסטוריה מרתקת. אתר החובה של העיר: המבצר המורכב ממערכת רחובות מרוצפים, עם תערובת של צבעים וצמחייה טרופית.
זהו מקום תוסס בו טוב לעצור לקפה ולטייל בין הקירות השקועים בהיסטוריה: https://www.srilanka.travel/attraction&attraction_id=153

טנגלה

בקצה האוקיינוס ההודי, יעד זה אידיאלי למשפחות וקבוצות חברים שרוצות ליהנות משהייה על החוף. עיר זו רגועה ושלווה, מקלט אמיתי של שלווה למי שמחפש מקום מפלט שמימי ביעד אקזוטי. אל תעזבו מבלי לבקר במקדש Mulkirigala Raja Maha Viharaya הנשגב או מבלי להשתתף במפגש צפייה בצבים בחוף רקאווה (Rekawa Beach).

קולומבו

זוהי עיר חשובה בסרי לנקה, אכן קולומבו היא הבירה הכלכלית של המדינה. ידועה בעברה המאופיין בהשפעה פורטוגזית ובשווקים הנשגבים שלה. תוכלו למצוא מקדשים בודהיסטים והינדים רבים, כך שתוכלו לספוג את התרבות המקומית. בוודאי תופתעו להתפעל מהצבעים שמביאים חיים למקדשים.

העיר היא גם מגרש משחקים אידיאלי עבור shopaholics מנוסים אשר ימצאו מציאות למצוא בשווקים המקומיים רבים ובמיוחד את הבזאר המפורסם Pettah.
https://www.srilanka.travel/colombo-city-tour

פסגת אדם

הר זה מפורסם בעלייה לרגל שלו. ואכן, במשך אלפי שנים, עולי רגל באו לטפס על צדו 2,200 מטר בלילה. אדם, בודהה ושיווה היו משאירים את חותמם.
למרות שהעלייה מתישה, תוכלו להרהר בזריחה ולקחת כמה הפסקות בבתי התה הרבים שמנקדים את המסלול.
https://www.srilanka.travel/attraction&attraction_id=150

אנוראדאפורה

עיר זו, ששטחה 7,179 קמ”ר, הייתה בירת המדינה ומקום מושבו של הכוח הסינהאלי במשך כ-15 מאות שנים, ותוכלו להרגיש זאת כשתבקרו בחומותיה. בודהיזם נמצא בכל מקום בעיר נשגבת זו, לכן הקפידו ללמוד על כללי ההתנהגות המקומיים לפני שתבקרו במקדשים הרבים. פלא עתיק זה רשום כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו ומכיל אוצרות כגון עץ בו שתחתיו נאמר כי בודהה הגיע להארה. https://whc.unesco.org/en/list/200/

סיגירייה וסלע האריות

הבירה המלכותית לשעבר של סרי לנקה היא אחד האתרים הארכאולוגיים העיקריים במדינה והיא רשומה כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. הגנים לבדם שווים ביקור מכיוון שהם יפים ושופעים. ניתן לטפס לראש סלע האריות המפורסם, העלייה מתחילה בין שתי רגליו.
בחלק העליון תמצאו חורבות מפוארות אך מעל לכל נוף פנורמי מדהים של הסביבה. https://www.srilanka.travel/attraction&attraction_id=160

אנקדוטה: האם שמעתם על שומרי סיגיריה? כשתבקרו בעיר היפה הזו, תוכלו לראות על המרפסת של הצד המערבי, בגובה, כתמים חומים דבוקים לקיר. אלה נחילי צרעות ענק, שנמצאים שם כבר שנים. לפעמים הצרעות תוקפות מבקרים, ומכאן נוכחותה של רשת מתכת, כדי למנוע תאונה. הממשלה ניסתה פעמים רבות לעקור את החרקים לשווא, שכן האגדה מספרת שהם שומרי העיר.

 

פולונרואה

בעיר הזאת יש אוצר יקר שחכם לבוא לבקר בו. ואכן, תוכלו למצוא בפולונרואה אתר ארכיאולוגי ענק הרשום כאתר מורשת עולמית של אונסק” ו: https://whc.unesco.org/en/list/201/
אל תשכחו לבקר בגל ויהארה המפורסם, מערכת חורבות מרשימה עם בודהות מפוסלים מדהימים, גדולים מהחיים!

לחוויה ייחודית ובלתי נשכחת עוד יותר: בקרו במקום זה הספוג בתרבות והיסטוריה במהלך השקיעה כדי ליהנות מהאור הלח החובק את המבנים.
דמבולה ומערותיה
אלה 5 מערות, מקומות קדושים של בודהיזם. תוכלו להתפעל מפסלים רבים בדמותו של בודהה, אך המרשימים ביותר הם ציורי הקיר שעדיין יש להם צבעים בהירים, עד כדי כך שאנחנו אפילו מדברים על מקדש הזהב של דמבולה:

https://www .srilanka.travel/attraction&attraction_id=157

 

בישראל, www.booknow.co.il היא אחת מסוכנויות הנסיעות הבודדות המתמחות ביעד קסום זה.

אנו שולחים את לקוחותינו לבקר בארץ האושר כבר יותר משלוש שנים. יש לנו שפע של מסלולים להציע לך

https://booknow.co.il/%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%A8%d7%99%d7%9D/%D7%A1%d7%99%d7%95%D7% A8 D7 99 D7 9D-%D7%91 D7 A1 D7 A8 D7 99-%D7%9C D7%d7%D7 A7%d7%%d7%%d7%%d7%%d7%94/%d7%%d7%

מסלולים לזוגות, משפחות, אוהבים וקבוצות חברים.

הספציפיות שלנו? הטיול הפרטי וה-VIP המאורגן. אנחנו לא דוחסים אותך לאוטובוסים עם עוד 50 תיירים. אנו מציעים לכם “מדריך פרטי”, בדיוק בשבילכם, מלונות 5 כוכבים שנבחרו בקפידה – כדי לספק אתכם טוב יותר – שירות VIP אמיתי, במחירים ללא תחרות, אנו מלווים אתכם מרגע עזיבתכם, ועד חזרתכם לישראל.

 

אבל זכותך לשאול את עצמך: אבל מי הם?

לפעמים סרטון קצר עדיף על הסבר ארוך: https://www.youtube.com/shorts/SVU9u-QUrx4

כתיבת תגובה

הערה: הערות באתר משקפות את דעותיהם של מחבריהם, ולאו דווקא את השקפותיו של פורטל האינטרנט bookyourtravel. הנכם מתבקשים להימנע מעלבונות, קללות והבעה וולגרית. אנו שומרים לעצמנו את הזכות למחוק כל הערה ללא הודעה והסברים.

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. השדות הנדרשים חתומים עם *